.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود 150 پروژه نیمه تمام در سوادکوه

فرماندار سوادکوه گفت: میانگین بیکاری سوادکوه 14 درصد، میزان با‌سوادی 85 درصد و میزان طلاق از هر 4.8 نفر یک طلاق به هر 5.3 نفر یک طلاق کاهش یافته است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس در شهرستان سوادکوه، چهارمین جلسه شورای اداری سوادکوه شامگاه شنبه با حضور مسؤلان ادارات و نهادها و 2 نماینده سوادکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به حضور 2 نماینده سوادکوه در 2 کمیسیون کلیدی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعات کمیسیون انرژی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نیازمندی‌های  توسعه سوادکوه است.

عبدالجواد توحیدی‌مقدم با بیان اینکه کشور از بن‌بست گذشته خارج شد و با تدبیر رهبری و مدیریت دولت، شاهد عقلانیت و دیپلماسی بین المللی و داخلی هستیم، گفت: حضور مردم سوادکوه  در انتخابات، بیشتر از میانگین کشوری بود و حضور گسترده آنان در انتخابات و راهپیمایی‌ها مسولیت ما را دو چندان می کند.

وی با اشاره به وجود توانمندی‌های مختلف در سوادکوه، گردشگری را از مهم‌ترین راهکارهای توسعه سوادکوه ذکر و خاطر نشان کرد: حضور 12 میلیون مسافر در محور سوادکوه و لزوم تلاش برای ماندگاری آنان در شهرستان در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای اداری سوادکوه از تصویب 35 میلیارد تومان بودجه سوادکوه در سال گذشته خبر داد و  افزود: 9 میلیارد تومان از بودجه سال گذشته تخصیص یافت که معادل 36 درصد برای 32 دستگاه است.

توحیدی مقدم به برخی از مشکلات سوادکوه اشاره کرد و با بیان اینکه تکمیل محور سوادکوه، توسعه البرز مرکزی و معادن زغال‌سنگ، احیای شرکت‌های شهرک صنعتی، گازرسانی به دهستان‌های سوادکوه، احداث تصفیه‌خانه آب دراسله، تکمیل بیمارستان شهدای زیراب و به‌سازی آن در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: 150 پروژه نیمه‌تمام در سوادکوه وجود دارد و ارتقای جایگاه شهرستان سوادکوه در سهم‌بری از اعتبارات مختلف از اولویت‌های دیگر ما است.

وی با بیان اینکه میانگین بودجه استانی برای سوادکوه 9.5 درصد است و تلاش می‌کنیم تا به 12 درصد برسانیم، اظهار کرد: جمعیت سوادکوه در سرشماری نفوس و مسکن حدود 50 هزار نفر است ولی تا حدود 9 ماه از سال را تا 150 هزار نفر در سوادکوه حضور دارند.

توحیدی‌مقدم خاطر نشان کرد: در حال حاضر الاشت در سرشماری حدود هزار نفر جمعیت دارد ولی هم‌اکنون دارای 10 هزار نفر جمعیت و دراسله که حدود 40 خانوار دارد هم‌اکنون 300 خانوار دارد.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه کسانی که 6 ماه به اضافه یک‌روز را در شهرستان ساکن هستند در سر‌شماری مهر‌ماه امسال از شهرستان سوادکوه ثبت‌نام کنند، گفت: میانگین بیکاری سوادکوه 14 درصد، میزان با‌سوادی 85 درصد و میزان طلاق از هر 4.8 نفر یک طلاق به هر 5.3 نفر یک طلاق کاهش یافته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه نیز با اشاره اینکه نهج‌البلاغه نقشه راه است به ریشه‌های انحراف از دیدگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: عدم تقوا، فراموشی سنت‌های حسنه گذشته، عدم شناخت خدا، تاریخ، رهبری و معاد و نیز عدم دشمن‌شناسی مهم‌ترین ریشه‌های انحراف جامعه است.

حجت‌الاسلام غلامحسین حسین ذاکری‌خطیر به اهمیت تقوا در جامعه اشاره کرد و افزود: گشایش بن‌بست‌ها و نزول برکت در روزی فرد از نتایج تقوا است.

وی تقوا را ترمز درون توصیف کرد و با اشاره به اینکه تقوا باعث جلوگیری از کم‌کاری در ادارات و نهادها، خاطر نشان کرد: مدیران به دلیل مسؤولیت‌هایی که دارند باید در رعایت تقوا دقت بیشتری داشته باشند./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.